mandag 16. mars 2009

Jenta i paradiset Cost Rica are still going STRONG

Huff det er hardt aa bo i paradis... Ligge paa stranden i 5 timer og lure paa hvordan jeg skal overleve flere slike dager? Ikke vet jeg???

Ellers har jeg vart i Montezuma denne helgen. Det er den foerst byen du kommer til naar du kjoerer fra Cabo Blanco der jeg jobber.. Var en goey overnattningstur. Drog paa loerdag ettermiddag etter en hard tanning time paa stranden paa Cabo Blanco. Meg og Fransi, den ene tyske jenta, busset innover og hente noekkelen til hotelet vaart. Koslig lite sted med to senger med myke, tykke madrasser du ikke foelte plankene (sengebunnen) gjennom. Vi spiste middag paa stranden. Middagen bestod av grovbroed (vanligvis en sjeldenhet), tomater, ost og appelsin juice. NICE... Var en tur ute paa en bar her og sier bare HAHAHAHAHAHHAAHHA dere skal faa detaljer senere...

Paa soendagen drog vi til fossefallet like utenfor byen, det er delt inn i tre deler, og det var spetakulaert.. Maatte klatre som flittig smaa apekatter for aa naa det oeverste fosse fallet, men var virkelig vaert det... Svett og stoevete som vi var, foeltes det supert aa legge seg ned i det iskalt fossevannet... Dessuten var jeg skikklig barsk og hoppet fra 13 meter... DVS fra det oeverste til det midterst fossefallet... Barske meg... Har fortsatt litt problemer med aa sitte, men vil gaa over etter en liten stund ...

Resten av dagen tilbrangte vi paa stranden.. Super digg men foelte meg litt som en grillpoelse for vind det har vi ikke hoert om. Havet her er blaatt/ turkist men temperaturen er ikke like forfriskende som fossefallvannet. 35 grader i sjoen er ikke det jeg kaller forfriskende eller nedkjolende, men overlever vell paa et vis.. hahahahaha.... Ut paa dagen hoerte vi noen franskmenn klappe og snakke opphisset til hveradre. Vi lurte paa hva de saa og reiste vaare gylden brune kropper opp fra sanden. Der, ikke saa kjempe langt fra stranden var to hvaler. Var skikkelig unikt syn for jeg har ikke sett hvaler i det fri foer. Det store dyret var saa elegant og lett i vannet... Foerst var det bare halen vi kunne se, men saa hoppet hele hvalen opp fra vannet! Skikklig goey og jeg foelte skikkelig barne glede over aa se dem. Hvalen virket sikklig lykklig og leken. Bare koste seg i vannet. Noe jeg ikke glemmer med det forste tror jeg.

Naa sitter jeg paa en internett kafé i Montezuma igjen, men denne gangen GIKK jeg og Mathilda, den svenske jenten, inn til byen - noe som er en tur på ca 10 km. Skal faktisk bake smaa kaker i dag etter middag.. Blir digg... naa skal vi ta en drink foer vi busser hjem igjen..

Paradisets gladeste jente sender hilsener til liten og stor der hjemme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar