lørdag 14. august 2010

Heste løp i Australia er kanskje ikke verdens mest stilfulle ting....

Skole skole skole ææææ klikker i vinkel. Burde vel egentlig kommet lengre enn det jeg har gjordet men når en driver å legger igjen tinger overalt bruker en sinnsykt lang tid på å samle alt og da flyr tiden fort forbi! Så tror jeg bruker 90 % av tiden til surr.  Det er jo KJEMPE LURT!!! Lurer fortsatt på når den ekstra memori sticken skal komme til hjernen min:)

PÅ onsdag var det hellig dag her nede så da var det opp å hopp klokken åtte for å startet vorse (sikklig lett å våkne klokken sju uten vekkerklokke) kjempe digg med Goon klokken åtte om morgenen.. namanam... Etter hvert disket Milla opp med smør og melke eggerøre (har serr aldri i mitt liv sett noen bruke så mye smør i en eggerøre før).



Så var det å løpe til bussen.  Vi skulle til et slikt et heste løp.  Det er tradisjon her å kle seg sikklig fint å så gå på heste veddeløp.  Alle skulle ha hatter og fine, anstendige kjoler... Eller hmmmm det vart i hvertfall det vi trodde, men når vi kom der fikk vi litt av en overaskelse.  Så utrolig mange takie mennesker i små tranger kjoler med en stor buskevesk på hodet.  Tja... Stilfult??? På skala fra 1 til 10? 0-, men gutta boys var ikke bedre.  Noen hadde signal klare farge dresser mens andre trodde det var inn med mønstrete dresse.  De fleste var for fulle til å bry seg om utseende sitt i det hele tatt så dressen bare hang og slanf.  Igjen super sjarmerende.  Toppen av kransekaken var at de var ca 12 år (dvs 18år) og sikkert en av de første gangene de drakk.  Et tragisk syn, men på samme tid meget underholdene.  Ble så sat ut noen ganger at jeg bare måtte stoppe opp. Se på og prøve å ikke gape åpenlyst.  I tre tiden var imidlertidig moroa over for jeg var trøtt.  Tok bussen heim og sov.


 Mest stil fulle jentene på hele heste løpet





 Vet littsom ikke helt hva jeg syns om å ha en blomsterpotte på hodet?


På kvelden var jeg på en Himmalaisk restaurant og spiste med gutta jeg bor med.  Hahahaaa trodde Marthe jeg bor med også skulle joine inn, men ble bare meg og 4 gutter så ikke tenk på det!  Maten var super og det var gøy å prøve noen nytt!  Jeg bestilte kyllingsuppe med hjemmelagde nuddler.  Smaken minnet litt om curry, men en friskere twist.  Når vi kom hjem fant vi Marte.  Hun hadde vært å bakt med en veninne så da var det kanelboller og lapper som stod på menyen. NAMMMMmmm.. Alt i alt var det en fin dag:)

2 kommentarer:

  1. Høres ikke dumt ut frøken! MEmorystick er sendt i posten, så du burde få den om noen dager. Jeg vil til deg!

    SvarSlett
  2. Nei må være enig med Silje, høres ikke dumt ut!!! Hadde ikke gjort meg noe med en liten tur til Australia !

    SvarSlett