søndag 1. august 2010

Flink pike

Da er snart 4 helgen min her nede ferdig. Tiden flyr når en har det gøy for å si det sånn! Klare å slappe av litt mer og får sove bedre, men våkner fortsatt tidlig pga sola:( Har flyttet inn en ny jente i huset og hun virker veldig koselig og glad i å holde det rent rundt seg så det er jo bare GREAT!!! Gleder meg til å bli bedre kjent med henne fordi hun har alt vært her i 1 og 1/2 år så hun kan sikkert fortelle meg et knep eller to om hvordan å komme seg frem i denne byen. Føler meg fortsatt litt som en nål i en høystakk for dette er litt større enn Krisiansand og Stavanger kan en vel si. Så langt har jeg bare hatt en sikklig bom tur men kom meg på rett buss etter en 2 timers tid, så det ordnet seg jo. Er så utrolig glad for at de snakker engelsk for da blir det med en gang lettere å finne frem når en vimser:)

Dagen flyr fort her nede da det er for mye å være med på, så skole blir litt vanskelig å følge med på, men har vært flink jente i dag faktisk og gjorde ferdig fremføringen min til onsdag så den er i hvertfall i boks:) Har også startet på et av 16 assignments så har jo gjort noe, men er jo ENORME mengder igjen!





På onsdag var det sushi og sex and the city night nede hos noen norske jenter. Sikklig gøy og sosialt å lage mat sammen.





På torsdag var det pub til pub runde og det var sjov som alltid - gøy! Stemning var på topp og kvelden var vel alt i alt en av de bedre og innholdsrike jeg har hatt her nede. Så kom fredag der en skulle opp å hoppe klokken 0800 etter pub til pub runden (noe som ikke var spesielt gøy) men kom meg opp tilslutt og fikk med meg timen. Resten av dagen var jeg bare rundt forbi. Var innom en del butikker og prøvde et tonn med helt UTROLIG fine kjoler! Det er som å dø og komme til kjole himmelen her nede. Alle finner noe de liker, men de jeg vil ha er selvfølgelig de dyreste:( Det er litt morsomt det med kjoler for i motsetning til alle dasser der hjemme tussler jentene rundt om i finstasen til alle tider her nede. Mange går like pyntet på skolen som jeg gjør til fest så tips til deg som skal til Brisbane: TA MED FINSTASEN FOR DEN VIL DU TRENGE!!!!!





I går var jeg og Miriam på utflukt. Prøvde å finne en strand som lå en halvtime unna med tog, men fant jo fort ut at "stranda" vi lette etter ikke stemt heeeeeeeeeelt overens med bildene. Jaja, var i hvertfall godt å komme seg litt ut av byen og få litt sol:)





Kvelden var vi på Australsk fotball kamp.  Sykt stor stadium, men reglene fattet vi aldri så tusslet egentlig mest rundt og så på alle de merkelige menneskene som virkelig fattet hva det gikk i. Fant så ut at det gikk natt buss hjem så der sparte vi glatt 15 dollar.  Her nede koster nemlig nattbussen det sammen som den som kjører rundt på dagen.


1 kommentar:

  1. Heeei pus! Leser bloggen din! Høres ut som om du har det knall :D Oppdater videre, er gøy å lese!
    Savner deg søøøta <3 K-town blir ikke det samme uten deg assss.
    PUSS fra Kristine <3

    SvarSlett