mandag 26. juli 2010

Gold Coast

Cecilie and her new friend "Skippy"

Koalabear having a nap in the sun..

 My view..

The new gang and me

I am here, were are You - hehe

På lørdag morgen bright and early satt jeg og 4 busser fulle med internasjonale studenter nesa mot Gold Coast og Surfers Paradis. Kjempe kult at en hadde sovet ca 2 timer før turen altså! Var jo bare ekstremt våken!! HURRAY! Etter 1 og 1/2 time kom vi oss til første stopp som var ett Zoo (kom jo plutselig på at jeg ikke liker Zoo etter å ha jobbet i en National parke eller to i Costa Rica der en lever mer eller mindre i ett med alle dyrene). Fikk i hvertfall sett søte, små koalaer, daffe kenguruer og enorme struts (kunne brødfødt en hele landsby på en slik fugl altså). Tror jeg skal kidnappe med meg en sånn koala hjem til Norge... Må bare få meg et drivhus der jeg kan dyrke mat til koalaen. Kan tjene meg rik på å la folk fotografere seg med koalaen i armene! Ha, der løste jeg nettopp pengeproblemene for en fattig student:)

Etter vår lille jungel safari (der dyrelydene ble overdøvet av motorveien og flyplassen som lå side om side) busset vi bort for å innta lunch. Det var et sant mareritt og vi fikk selvfølgelig lov til å ta mat til sist så vi hadde hele 15 minutter på å hive i oss maten før vi skulle klatre opp en bakke. Maten var grei nok, men utsikten var fenomenal. Siden det uheldigvis ikke var plass til oss inne måtte vi sitte ute der vi kunne skue på kilometervis med hvit strand og blått hav. Gikk greit å vente en stund når en har godt selskap og super utsikt:) Etter litt fastfood (måtte spise fort ikke sant...tok dere den) var det bussing til surfers paradis. Der var det kult! Sikklig fin strand så tror nok vi må tilbake dit å sjekke ut nattlivet og surfebølgene en helg vi har bedre tid! Slitene og trøtte kom vi hjem. Slappet av noen timer før det var å hive på seg party skoene og dra på beer pong. Ping pong med øl. Kom så seint at vi ikke fikk vært med, men fikk sosialisert oss litt i hvertfall:)

Søndag skulle jeg på et av de gratise kunstmuseum de har her, men det var alt for laaaaaaaang kø så jeg tusslet innom biblioteket. Litt anderledes enn biblotek i Norge for å si det sånn! Så utrolig fancy og helt kliss nytt med egen kunsutstilliger. Sikklig stilig altså!! Så fikk jeg også en ny venn... Hahaha... Skulle ta heisen opp til øverste etasje da en mann kom bort til meg og spurte om jeg ikke hadde tatt buss 345 ned til by'n tidligere på morgen. Det hadde jeg jo men kunne ikke huske det var andre på den bussen enn meg men det viste seg han hadde vært bussemannen og han kunne ikke unngå å kjenne igjen en jente som meg;p JEG LER! Han fortalt meg all slag skrøne historier om Mette Marit og andre kjendiser. Artig skrue det der altså! Kvelden var jeg med Hilde. Vi er verdens verste vimsekopper og ubesluttsomme høner. Brukte sikkert en time på å bestemme oss for hva vi skulle spise. Labbet frem og tilbake i tre ulike foodcorners før vi bestemt oss for sushi. Nå er det en ny uke med nye muligheter som byr seg så det blir jo spennende!

1 kommentar:

  1. Hei sveis, så flotte bilder da gitt, nå blir det bra her, fler fler fler.... Ha en strålende dag i solen, hilsen oss her hjemme i regnet..

    SvarSlett