tirsdag 13. juli 2010

Mine første dager i Aussi land

Da er det altså alt en uke siden jeg forlot moder landet for å søke nye eventyr i fremmede land. I dag er det River cruse med alle internationale studenter så det blir sikkert kos. Halve Norge kommer sikkert til å være der, men det blir jo bare kos. Det viser seg nemlig at ca halvparten av alle internasjonale studenter her nede er norske. Det er faktisk ganske vittig i og med at det er elever fra 26 forskjellige land. Er første stedet jeg har vært på (for uten Norge selvfolgelig) som har flere nordmenn enn tyskere:) Har møtt en meget koslig jente fra Kristiansand, så verden er ikke stor. Hun går også på UIA (Universitetet i Agder).

Ellers brukte jeg gårsdagen på å orientere meg. Endte opp sammen med lære studenter i stede for ernærings studenter, men men det gikk greit. Lille vimsete meg. Søndag var jeg på eskusjon med to av mine "samboere". En tysker og en amerikaner. Amerikaneren var overraskende koslig og var vår personlige guide. Han har vært her i nesten en måned så han kjenner de vanligste sightsing stedene. Vi var på West End, der det ligger det masse fine cafer, restauranter, en kunstig strand, kultur hus og noen kunst museumer. Vi var innom et av kunst museumene og det var spennede. Var veldig sånn som byen Brisbane - nytt møter gammelt. Har hørt noen rykter om at på 60 tallet rev de en rekke bygninger og bygget nye. Dette gjore at byene har en merklig arkitektur. En går rundt i skyskraper himmelen også plutslig dukker det opp en gammel katedral. Spesielt men litt kult også. Har ikke helt bestemt meg for hva jeg syns, men en ting er sikkert er at det er laaaaaange avstander i denne byen. Kommer til å komme hjem med verdens sterkeste legger tror jeg:p I hvertfall hvis jeg fortsetter med denne gåingen. Jaja må stikke å møte de andre - chao...



Legg til bilde

2 kommentarer:

  1. Hallo lille frøken, så fint da med så hyggelig private guide osv. Nå venter vi alle på BILDENE, med nyinnkjøpt Olympus 6020 - uknuselig allværskamera, så forventer vi en blogg stappppfuull av bilder, hehe. Klmemer fra oss i Morellveien

    SvarSlett
  2. du har lagt inn bilder - imponert !

    SvarSlett