lørdag 10. juli 2010

Nye eventyr i Aussi land - Brisbane

Hei hei!

Ja, folkens, da har jeg altså pakket kofferten og satt snuten mot "The land down under" (og nei, ting er ikke snudd på hodet her selv om jeg er på undersiden av jordkloden pappa). "Vinter" her er 22 grader og sol. På dagen går en i shorts og T-shorte, men på kvelden må en faktisk ta på seg en jakke og genser.

Dag 1 gikk med på sove sove sov og få en ny venn. Sykt random som alltid. Skulle ut å spise frokost klokken 5 p.m. så jeg spurte en dame om veien til nærmeste supermarket, men siden det var litt komplisert kjørt hun... HAHhahaha det skjer IKKE i Norge for å si det slik!!! Hun hadde faktisk vært barnepike i Sverige, så hvis jeg trange svensk mat eller Ikea kunne jeg endten ringt eller sende henne en email for hun ville gjerne holde kontakten:)

Neste dag kom jeg med på Campus og der falt egentlig alt bare på plass som pusslespill brikker. Jeg fikk noe å følge meg til skolen og de forklarte meg så hvordan å finne veien til regrestering. PÅ internasjonal regrestering ble jeg møt av noen meget vennlig og behjelplige damer som fant en annen utvekligsstudent jeg kunne henge med den dagen. Vi fartet rundt på de to campusene og fikk med oss både bbilioteket, boklistene våre og et informasjonsmøte om Brisbane.

I dag har fantastisk meg klart å kave meg ned til byn og hjem i gjen nesten uten problemer. Satt bare på to buss stopper for mye på vei hjem, men det legger vi fort i glemme boka:) Fikk sett litt av Brisbane by. Den er en miks av ny og gammel arkitektur. Katedraler ved siden av skyskrapere. Ganske spesielt litt kult, men samtidig rart. Virker som det er noen kunstgallerier og botaniske hager som en må utforske litt nærmere. I tillegg er edt en meget vakker bystran nede ved elve ettter hva folk sier.

Ellers har jeg utforsket sko land i dag og det var virklig som å dø også komme til sko himmelen!!! Vet om noen flere enn meg som hadde likt seg der;) Har som alltid møt mine daglige freakshow og de siste var en gjengen var en gruppe franskmenn som syns norske jenter var super selv i joggis uten smink.. Ja, sjarmerenede meg sier bare jeg... Hahahahaha...... Før jeg skulle legge meg måtte de vite hvor gammel jeg var. De tippet alt fra 15 til 33 år...GREAT... Men når de fikk vite min egentlige alder var det noen som mente jeg var littfor gammel for dem... hahahahah Jeg LER!!!!

Ellers er dagens mysterie: Hvem har ringt Cecilie???? Har ikke gitt mitt nummer til noen så nå skal dektektiv Cecilie prøve å finne hvem denne mystiske Mr X er. God natt<3

3 kommentarer:

  1. ooooh, du har jo opplevd MASSE allerede :D men det står ikke ett ord her om de du bor med! fortell, fortell! ossen er huset/rommet/folka/... Og hva er addressen din? og nummeret ditt? og jeg har deg faktisk ikke på skype negang!!! :o

    SvarSlett
  2. Ja, hva er adressen din? Du har jo snart bursdag, så vil jo sende kort! :)

    SvarSlett
  3. Hei Cecilie, så flott å se at du bruker bloggen igjen da! Gleder oss til mange historier fra Skippy the Kenguru's hjemland. Håper du avklarer boforholdene idag, enten få deg ett annet sted og bo eller ta til takke med den litt shabby og noe dyre hybelen du fikk først. Så får vi vel en postadresse til deg etterhvert... Fint du har fått PC'n & Internett på lufta, så kan vi jo alle sammen bare fyre opp WWW.SKYPE.Com og "søke etter skype brukere" på navnet ditt eller cilia-87, og vips har vi direkte kontakt - GRATIS.

    SvarSlett